Ankieta

Brak przeprowadzanych ankiet.

Zadowalające wyniki LG pierwszej połowy rokuDrukuj

LGW drugim kwartale 2018 roku przedsiębiorstwo LG Electronics Inc. wykazało skonsolidowaną sprzedaż globalną równą 13.9 mld USD oraz zysk operacyjny w wysokości 715.1 mln USD. W porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o 3.2%, a zysk operacyjny o 16.1%. Duża rentowność w segmencie sprzętu AGD i klimatyzatorów oraz domowego sprzętu RTV klasy wyższej zrekompensowała straty operacyjne poniesione w tym samym okresie przez działy części samochodowych i komunikacji mobilnej. W pierwszej połowie 2018 roku zarówno sprzedaż, jak i zyski operacyjne osiągnęły historyczne rekordy. Przychody ze sprzedaży zamknęły się kwotą 28 mld USD i wzrosły o 3.2% w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku, podczas gdy zysk operacyjny wyniósł 1.7 mld USD, co oznacza wzrost o 18.5%. W sytuacji, gdy środowisko rynkowe, konkurencja i handel międzynarodowy charakteryzują się coraz większą niepewnością, LG rozpoczyna drugie półrocze, koncentrując się na konkurencyjności cenowej i rentownym wzroście. Dział LG Home Appliance & Air Solution Company osiągnął w drugim kwartale 2018 r. bardzo dobre wyniki sprzedaży wynoszące 4.88 mld USD oraz zysk operacyjny na poziomie 424.04 mln USD. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku przychody wzrosły o 4.3%, do czego przyczynił się m.in. sezonowy wzrost sprzedaży klimatyzatorów oraz większa sprzedaż systemów LG do czyszczenia odzieży i urządzeń oczyszczających powietrze, zwłaszcza na wewnętrznym rynku koreańskim. Zysk operacyjny zwiększył się zaś o 1.7% w wyniku efektywnego zarządzania kosztami oraz dużej sprzedaży pralek i lodówek klasy wyższej, która zrekompensowała skutki wzrostu cen surowców i niekorzystnych kursów wymiany walut. W pierwszej połowie roku przychody działu LG Home Appliances and Air Solutions były największe w historii przedsiębiorstwa i po raz pierwszy przekroczyły 94.66 mld USD.

Dział LG Home Entertainment Company osiągnął w drugim kwartale przychody ze sprzedaży w wysokości 3.54 mld USD i zysk operacyjny równy 377.48 mln USD. Do wzrostu przychodów o 4.1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 r. przyczyniła się sprzedaż telewizorów LG OLED i LG SUPER UHD oraz innych produktów klasy wyższej. Zysk operacyjny wzrósł o 44.1% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, wskaźnik ten był dwucyfrowy również w pierwszym kwartale 2018 roku.

Dział LG Mobile Communications Company odnotował przychody ze sprzedaży równe 1.92 mld USD oraz stratę operacyjną 171.95 mln USD. Spadek przychodów w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku wynikał ze spowolnienia wzrostu na globalnym rynku smartfonów oraz niższej sprzedaży smartfonów klasy średniej i podstawowej w Ameryce Łacińskiej, natomiast wykazana w drugim kwartale strata operacyjna była w dużej mierze spowodowana negocjowaniem umów sprzedaży i zwiększeniem inwestycji w działania marketingowe związane z wprowadzeniem na rynek nowego flagowego smartfonu. Podczas gdy w drugiej połowie roku na rynku smartfonów klasy wyższej można się spodziewać zaostrzenia konkurencji i utrzymania wzrostu na dotychczasowym poziomie, LG będzie nadal dążyć do doskonalenia swojej struktury organizacyjnej oraz zwiększenia sprzedaży nowych smartfonów flagowych klasy wyższej LG G7 ThinQ i LG V35 ThinQ na kluczowych rynkach globalnych.

Dział LG Vehicle Components Company osiągnął sprzedaż równą 809.5 mln USD oraz stratę operacyjną wynoszącą 30.14 mln USD. Sprzedaż wzrosła o 3.9% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku dzięki rozpoczęciu masowej produkcji w ramach nowych projektów. Kwartalna strata operacyjna odzwierciedla wzrost cen surowców potrzebnych np. do produkcji pamięci oraz zapotrzebowanie na dodatkowe zasoby w związku z realizacją nowych projektów. Przez pozostałą część bieżącego roku dział LG Vehicle Components wciąż będzie musiał się liczyć z trudnościami na skutek niepewności, która dotyczy zarówno branży motoryzacyjnej na całym świecie, jak i polityki handlowej Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony oczekiwany wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i podłączonych do sieci może otworzyć przed tym pionem LG nowe możliwości w dłuższej perspektywie.

Dział LG Business To Business Company odnotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 545.82 mln USD i zysk operacyjny wynoszący 36.17 mln USD. Przychody wzrosły o 10.7% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku dzięki większej sprzedaży produktów wielkoformatowych w zakresie oznakowania cyfrowego oraz wydajnych modułów do ogniw słonecznych. Do wzrostu zysku operacyjnego o 73.3% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku przyczyniła się większa sprzedaż produktów klasy wyższej oraz konkurencyjność cenowa. Przewiduje się, że w drugiej połowie roku zapotrzebowanie na oznakowanie cyfrowe klasy wyższej będzie nadal rosnąć, podczas gdy w segmencie modułów do ogniw słonecznych pojawi się większa konkurencja i inne trudności rynkowe związane z ciągłymi zmianami w środowisku handlu międzynarodowego.

Źródło: LG Electronics Polska
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.