Ankieta

Brak przeprowadzanych ankiet.

Znakomite wyniki finansowe LG. Wzrost dochodu o 45% w porównaniu do Q3 2017Drukuj

LGFirma LG Electronics ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku. Wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 13.76 mld USD, a zysk operacyjny 667.7 mln USD. Oznacza to, że przychody osiągnęły najwyższą wartość kwartalną w tym roku i wzrosły o 2.7% w porównaniu do drugiego kwartału 2018, natomiast dochód operacyjny wzrósł o 45% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dział Air Conditioning & Energy Solutions odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 4.33 mld USD oraz 365.3 mln USD zysku operacyjnego. Szczególnie dobre wyniki sprzedaży uzyskano w Korei, Europie, Ameryce Północnej, pomimo spowolnienia gospodarczego i niekorzystnych zmian kursów walut w Azji, Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Utrzymano wysoką rentowność, na którą korzystnie wpłynęły wzrost sprzedaży urządzeń Premium oraz kontynuacja efektywnego zarządzania kosztami. Zysk operacyjny działu LG Home Entertainment osiągnął w trzecim kwartale 289.9 mln USD natomiast sprzedaż 3.31 mld USD. Pomimo malejącego popytu na telewizory w krajach rozwijających się, utrzymała się dobra sprzedaż telewizorów Premium, zarówno OLED, jak i UHD. W związku ze zbliżającym się końcem roku firma LG chce w kluczowych krajach skupić się na modelach Premium, aby utrzymać rentowność pomimo spowolnienia na całym rynku. Dział Mobile Communications odnotował wartość sprzedaży 1.82 mld USD oraz stratę operacyjną w wysokości 130.5 mln USD. Pomimo globalnego osłabienia popytu na smartfony oraz nasilającej się konkurencji, firma zmniejszyła deficyt operacyjny, co jest bezpośrednim skutkiem realizacji planu biznesowego oraz mocniejszego zaangażowania się w produkty klasy średniej. Przewiduje się, że wprowadzenie smartfona V40 ThinQ zaowocuje wzrostem sprzedaży w czwartym kwartale. Firma zgodnie z planem realizuje strategię zwiększania efektywności, dzięki czemu umacnia fundamenty zwiększonej rentowności.

W trzecim kwartale dział części Vehicle Components odnotował przychody w wysokości 1.05 mld USD co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oraz o 35% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wyniki te osiągnięto głównie ze względu na wzrost produkcji związanej z nowymi projektami oraz przejęciem firmy ZKW Group produkującej oświetlenie samochodowe. W trzecim kwartale 2018 po raz pierwszy w historii firmy wartość sprzedaży podzespołów samochodowych przekroczyła 1 bilion KRW. Wzrost cen materiałów oraz kosztów związanych z nowymi projektami przyczyniły się do powstania straty operacyjnej w wysokości 38.3 mln USD.

Dział produktów Business To Business osiągnął wartość sprzedaży 514.2 mln USD oraz odnotował stratę operacyjną w wysokości 31.3 mln USD. Na rentowność niekorzystnie wpłynęły cła importowe w USA oraz spadek cen paneli słonecznych na kluczowych rynkach. Przewiduje się, że w czwartym kwartale utrzyma się silna konkurencja na rynku paneli słonecznych przy jednoczesnym wzroście popytu na urządzenia informacyjno-reklamowe Premium.

Źródło: LG Electronics Polska
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.