Ankieta

Brak przeprowadzanych ankiet.

LG odkrywa praktyczny kierunek rozwoju robotyki i sztucznej inteligencjiDrukuj

LGPodczas targów CES 2019, firma LG Electronics zaprezentowała udoskonaloną wersję robota CLOi Suit Bot, a także linię ulepszonych robotów usługowych, które są coraz bliższe komercjalizacji i w znaczącym stopniu pomagają w codziennych aktywnościach. LG CLOi Suit Bot wspomaga dolną część ludzkiego ciała podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów lub schylania się, natomiast roboty usługowe CLOi Porter Bot, Serve Bot i Cart Bot pozwalają na korzystanie z zaawansowanych funkcji będących owocem konsekwentnych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez LG w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki. LG CLOi Suit Bot, przedstawiony po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach IFA w Berlinie, podpiera odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz wspomaga siłę mięśni użytkownika i w ten sposób zmniejsza zmęczenie oraz ryzyko kontuzji, na przykład przy podnoszeniu lub przenoszeniu ciężkich przedmiotów. Suit Bot zwiększa zakres ruchów użytkownika wyprostu do 50 stopni oraz skłonu do 90 stopni. Wspomaganie uaktywnia się przy skłonie o 65 stopni, natomiast jest wyłączane, gdy użytkownik stoi wyprostowany. Robot wspomagający ludzkie ciało jest wyposażony w akumulator, który wystarcza na cztery godziny pracy i daje się naładować w zaledwie godzinę. Roboty usługowe Porter Bot, Serve Bot i Cart Bot pokazano po raz pierwszy na targach CES 2018. Są one przeznaczone do zastosowań w portach lotniczych, hotelach, supermarketach lub centrach handlowych i potrafią pomagać klientom, np. udzielając informacji, wskazując drogę, transportując bagaż lub zakupy, czy dostarczając posiłki. Nowe roboty usługowe z rodziny LG CLOi zostały wyposażone w ulepszony system autonomicznej nawigacji oraz udoskonalone funkcje łączności pozwalające na komunikowanie się z urządzeniami, takimi jak windy i automatyczne drzwi. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji roboty LG CLOi analizują zachowania klientów, aby stale uczyć się oraz doskonalić swoje funkcje.

Roboty LG CLOi są wyposażone w ekran dotykowy i funkcje rozpoznawania mowy, które ułatwiają interakcję z klientami oraz wykonywanie skomplikowanych zadań, takich jak odpowiadanie na pytania lub obsługiwanie płatności.


W najbliższej przyszłości chcemy zaoferować roboty użyteczne na co dzień. Potwierdzeniem tych dążeń są udoskonalenia, jakie wprowadziliśmy w całej linii robotów. Roboty usługowe LG CLOi, które potrafią analizować i rozumieć otoczenie, są ukoronowaniem znacznych inwestycji w prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie automatyki i sztucznej inteligencji, powiedział Roh Jin-seo, szef działu robotycznego w firmie LG.

Źródło: LG Electronics Polska
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.